Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα δημιουργήθηκαν μερικά παιδαγωγικά εγχειρήματα, προσχολικής εκπαίδευσης, που γεννήθηκαν από τις ανάγκες των γονέων και των παιδαγωγών. Μέσα στην οικονομική κρίση ξεπήδησαν σχολεία στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Μυτιλήνη, που στόχο είχαν τη συμπερίληψη, τον πειραματισμό αλλά και τη δημιουργία κοινοτικού αισθήματος σε όλους τους συμμετέχοντες. «Πώς ξεκίνησαν;», «Ποια ανάγκη τους οδήγησε στη δημιουργία αυτών των χώρων;», «Ποια σχέση υπήρχε ανάμεσα στους γονείς και τις παιδαγωγούς;», «Ποιες παιδαγωγικές μεθόδους χρησιμοποιούν;» και «Με ποιες δυσκολίες ήρθαν αντιμέτωπα;» είναι μερικά από τα ερωτήματα που τίθενται στο ντοκιμαντέρ με τίτλο «ΤΟ ΣΧΟΛ(Ε)ΙΟ ΜΑΣ».
Η συγκεκριμένη δουλειά γυρίστηκε στο πλαίσιο Διπλωματικής εργασίας στο «Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών, στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» και στόχο είχε την χρήση του ντοκιμαντέρ ως εργαλείου επικοινωνίας εντός της παιδαγωγικής κοινότητας συμβάλλοντας σε ένα πάντα ανοιχτό διάλογο ως προς το τι εκπαίδευση οραματιζόμαστε.
Αυγουλέα Φένια