ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

… για γονείς

O Παιδικός Σταθμός ως χώρος διαμόρφωσης της προσωπικότητας και προαγωγής της ψυχικής ανθεκτικότητας

Κατερίνα Μανιαδάκη Αναπλ. Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Διευθύντρια Κέντρου Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας και Ειδικής Αγωγής «ΑΡΣΗ» Η εισήγηση αυτή, η οποία πραγματοποιείται στα πλαίσια του Διεθνούς Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, βρίσκει τον κλάδο των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας σε μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή του. Σε μια στιγμή όπου πλήττεται και αμφισβητείται …

O Παιδικός Σταθμός ως χώρος διαμόρφωσης της προσωπικότητας και προαγωγής της ψυχικής ανθεκτικότητας Διαβάστε Περισσότερα »

Ο παιδικός μονόλογος

Αγνή Ζακοπούλου Διδάκτωρ επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Παρισίων, Αν. Καθηγήτρια Επιστημών Αγωγής Τμήματος Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Αθήνας Ας δούμε αρχικά πώς αναλύει τη λειτουργία του μονολόγου και του διαλόγου ο Jean Piaget (Ζαν Πιαζέ)[1] . Από τους συλλογισμούς του διαπιστώνουμε κατ’ αρχήν ότι ο μονόλογος του παιδιού είναι διαφορετικού χαρακτήρα ανάλογα με το αν αυτό βρίσκεται …

Ο παιδικός μονόλογος Διαβάστε Περισσότερα »

Άγχος Αποχωρισμού: Άγχος του παιδιού ή της μητέρας;

Βασιλική Τσάτσου, Ψυχολόγος, Μ.Sc. Επιστημονική Συνεργάτης Ψυχολογικού Κέντρου « ΆΡΣΗ» www.arsi.gr Η Κατερίνα είναι ένα παιδί 5 ετών. Δεν έχει αποχωριστεί ποτέ τη μητέρα της, η οποία μετά τη γέννησή της εγκατέλειψε την εργασία της για να ασχοληθεί με την ανατροφή της. Η Κατερίνα επιζητά συνεχώς σωματική επαφή με τη μητέρα, προσπαθεί να κερδίζει με …

Άγχος Αποχωρισμού: Άγχος του παιδιού ή της μητέρας; Διαβάστε Περισσότερα »

Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά;

Μαργαρίτα Μάνθου Κλινική Ψυχολόγος Έχετε βρεθεί συχνά μπροστά στο δίλημμα: «να πω όλη την αλήθεια στο παιδί μου;», «πόσο μπορεί να το αντέξει;», «μήπως ένα ψέμα είναι προτιμότερο από τη σκληρή πραγματικότητα;». Πολλοί γονείς συγχέουν τα όρια της γνώσης που πρέπει να λαμβάνει το παιδί ανάλογα με την ηλικία του, με το αν πρέπει ή …

Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά; Διαβάστε Περισσότερα »

Το παιδικό ψέμα και πως να το αντιμετωπίσετε

Αντιγόνη Ορφανού Σχολική Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια Όλοι λίγο πολύ έχουμε συλλάβει το παιδί μας να λέει ψέματα και αρκετές φορές παρά το γεγονός ότι το `πιάνουμε στα πράσα` εκείνο το αρνείται. Τα περισσότερα παιδιά αρνούνται ότι έκαναν την αταξία για την οποία κατηγορούνται, είτε γιατί εύχονται να μην την είχαν κάνει, είτε επειδή γνωρίζουν ότι θα μπλέξουν …

Το παιδικό ψέμα και πως να το αντιμετωπίσετε Διαβάστε Περισσότερα »

Ανακαλύπτοντας τον κόσμο μέσα από το σώμα και την κίνηση

Μαρία Ιωαννίδου Ψυχολόγος Από τις πρώτες κιόλας εβδομάδες ζωής τα βρέφη μέσω διαφόρων «πρότυπων» κινήσεων (π.χ. πιπίλισμα, κινήσεις χεριών και ποδιών, μπουσούλισμα, κλπ.) προσπαθούν να έρθουν σε επαφή με τον εαυτό τους και αυτό που τα περιβάλλει, να ανακαλύψουν, με άλλα λόγια, τον κόσμο. Μέσω αυτών των κινήσεων τα βρέφη ξεπερνούν τα διάφορα εμπόδια, προκειμένου …

Ανακαλύπτοντας τον κόσμο μέσα από το σώμα και την κίνηση Διαβάστε Περισσότερα »

Φόβοι και φοβίες σε παιδιά προσχολικής ηλικίας

Δρ Κατερίνα Μανιαδάκη Κλινική Παιδοψυχολόγος Παραδείγματα φόβου και φοβίας Η Άννα ηλικίας τεσσάρων ετών περπατάει με τη μητέρα της στο δρόμο. Ξαφνικά, βλέπει ένα μεγαλόσωμο σκύλο να έρχεται τρέχοντας καταπάνω τους. Η Άννα τρομάζει, βάζει τα κλάματα και κρύβεται στην αγκαλιά της μητέρας της. Η μητέρα της διώχνει το σκύλο και προσπαθεί να ησυχάσει το …

Φόβοι και φοβίες σε παιδιά προσχολικής ηλικίας Διαβάστε Περισσότερα »