Μαριάννα Τζεκάκη
Καθηγήτρια, Πρόεδρος Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης,
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Μαθηματική Δραστηριότητα στην Προσχολική Ηλικία
Οι σύγχρονες προσεγγίσεις για τη μαθηματική εκπαίδευση στις μικρές ηλικίες τεκμηριώνουν συνήθως τη σημασία της με βάση τις ανάγκες των παιδιών των ηλικιών αυτών – στο παρόν και το μέλλον τους- για χρηστικές μαθηματικές έννοιες όπως και την ανάγκη μακροχρόνιας διδακτικής ανάπτυξης των σχετικών εννοιών και διαδικασιών. Ωστόσο το σημαντικότερο στοιχείο, που σχετίζεται με την κρισιμότητα των ηλικιών αυτών και το ρόλο της μαθηματικής εκπαίδευσης στη μελλοντική ανάπτυξη του ατόμου, αγνοείται ή παραφράζεται στις σχετικές προσεγγίσεις. Η εισήγηση θα επιδιώξει να παρουσιάσει, θεωρητικά και πρακτικά, τον τρόπο με τον οποίο η ανάπτυξη μαθηματικών δράσεων στα παιδιά των μικρών ηλικιών διαμορφώνει μελλοντικά τη σκέψη και λειτουργία τους.