Γεωργία Δεληβασίλη,
Μαρίνα Κωνσταντινίδου Βρεφονηπιοκόμοι
Αναζητήσεις στην προσχολική αγωγή: κοινοί στόχοι, διαφορετικές προσεγγίσεις στους Παιδικούς Σταθμούς στην Ελλάδα και στο Βέλγιο.
Η παρουσίαση αναφέρεται στον τομέα της προσχολικής αγωγής δύο ευρωπαϊκών χωρών, του Βελγίου και της Ελλάδας μέσα από τις προσωπικές μας εμπειρίες κατά τη διάρκεια των σπουδών μας στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του ΑΤΕΙΘ και στο Βέλγιο μέσω του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus.
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να εξετάσουμε την εφαρμογή της προσχολικής αγωγής σε Βέλγιο και Ελλάδα και να αναζητήσουμε διαφορετικές προσεγγίσεις της προσχολικής αγωγής σε αυτές τις δύο χώρες με κοινωνικοπολιτισμικές διαφορές, όπως είναι η κουλτούρα, οι παραδόσεις, οι συνήθειες και τα έθιμα, καθώς και οι διαφορετικές κλιματικές συνθήκες, οι οποίες επηρεάζουν τις καθημερινές τους συνήθειες.
Αρχικά, παρουσιάζονται οι γενικοί σκοποί και θέματα διοίκησης, οικονομίας, οργάνωσης ημερήσιου προγράμματος και προσωπικού που εργάζεται στους χώρους προσχολικής αγωγής μεταξύ των δύο κρατών.
Στη συνέχεια, γίνεται μια λεπτομερής αναφορά από το χώρο μέχρι και το ημερήσιο παιδαγωγικό πρόγραμμα, εστιάζοντας στις διαφορές που διαπιστώσαμε μέσα από τις προσωπικές μας εμπειρίες.
Τέλος, γίνεται η εξαγωγή των συμπερασμάτων, όπου εφαρμόστηκαν δραστηριότητες του Βελγικού συστήματος στο Ελληνικό πρόγραμμα (στα πλαίσια του δυνατού). . Θεωρούμε ότι ένας παιδαγωγός μπορεί να βελτιώσει το έργο του, ανταλλάσσοντας ιδέες και ανακαλύπτοντας νέες μεθόδους προσέγγισης ενός θέματος διότι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στην εκπαίδευση είναι να κρατάμε τα θετικά στοιχεία των εκπαιδευτικών συστημάτων που επικρατούν ανά τον κόσμο, εφαρμόζοντάς τα στις εκάστοτε συνθήκες και ανάγκες.
Μ’ αυτό τον τρόπο αποδεικνύουμε ότι με μικρά πράγματα επιτυγχάνονται σπουδαίες αλλαγές.